Papa Eftim


Türk Papaz. 1884 yılında Yozgat' da doğdu. Doğum adı Pavlos Karahisaridis.  Soyadı Kanunundan sonra Zeki Erenerol adnı aldı. Arkadaşlarının Kuran' ı ezberlemesine özenerek İncil' i ezberledi. Fener Rum Patrikhanesi, Milli Mücadele de Yunanistan tarafını tutup, Ankara Hükümeti' ne karşı çalışınca, 21 Eylül 1922 yılında Kayseri' de Türk Ortodoks Patrikhanesi' ni (Bağımsız Türk Ortodoks Patrikhanesi) kurdu. Bugün merkezi, Meryem Ana Türk Ortodoks Kilisesi' dir (İstanbul Baş Episkoposluğu Anadolu Ortodoks Kilisesi). Papa Eftim Milli Mücadele' yi hep desteklemiş ve Kurtuluş Savaşı' nda yer almıştır. 23 Nisan 1920’de Ankara’da Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılış duasını okuyan din adamları arasında Papa Eftim de vardı. Papa Eftim, İstiklal Madalyası ile ödüllendirilmiştir. 14 Mart 1968 yılında İstanbul' da vefat etmiştir.

Papa Eftim, Fener Rum Patrikhanesi' ne karşı şu sözleri dile getirmiştir;


"Ben Türk dostu Eftim değil, Türkoğlu Türk Eftim' im. Ben, her zaman, her yerde Türk olduğumu beyan ettim. Bir yabancı, Türk dostu olabilir. Fakat benim gibi, halis bir Türk vatandaşının, yabancı bir Türk dostu gibi gösterilmesi, O' nun milliyetinden şüphe edilmesine delalet eder ki, bundan incinmemek, üzülmemek imkânsızdır. Bana Türk demeyip, Türk dostu diyenleri hiçbir surette affedemem.”








Yorumlar

  1. Rum adının d.roma tebaana dendiginin en bariz örneklerinden aynı zamanda. Bizans'ın yunan olmadıgı gibi Anadolu 10000 lerce yillik Türk yurdudur.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder